BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, 27 October 2009

...dAri maNa kiTa DatanG, KenApa KiTA dATANg, ke ManA kIta akaN PErGi..


~Bismillahi awwalul akhir~
..salam semua..

Dah bebrapa hari cuba untuk menulis di sini tapi keadaan seakan tidak mengiznkan.. xpela.. dah tertulis, x semua yang kita inginkan dan kita rancang akan terjadi...

~hari sabtu (24 okt.2009)~
Syukran jazilan pada KAK AZAH (teman sekelas) sebab beliau telah menghadiahkan daku sebuah buku yang dah lame daku nak beli tapi tak terbeli-beli..

Buku tu tajuknya : LANGIT ALLAH.
di tulis oleh HILAL ASYRAF.


Buku yang sangat menyentuh perasaan..
sangat memberi peringatan tentang siapa kite kat dunia ni..
hurmm..
mekasih ye kak azah..
daku akan jaga buku ni baik2.. :-)
(kalau nak tau lebih lanjut tntg buku ni, sila klik http://www.langitilahi.com)
setiap mlm sebelum tdo mesti nak selak2 buku ni..
rasa hilang stress seharian bekerja..
antara bait yang daku rasa cukup damai bila dihayati :

" kita hakikatnya berada di bawah langit Ilahi. kita berada di bawah naungan-Nya, setiap masa, setiap saat, setiap detik. Kembali kepada Allah, barulah kita akan terlepas dari segala kecelaruan yang mengikat jiwa hari ini. kembali kepada Allah, barulah kebahagiaan yang sebenar itu akan kita kecapi "


Persoalan 'dari mana kita datang, kenapa kita datang, dan ke mana kita akan pergi' terjawab dalam susunan ayat yang sgt cantik.. kalau ikutkan, siapa2 pun boleh jawab tapi ayat yg tertulis dlm buku ni buat pembacanya tergerak hati utk betul2 memenuhi kehendak soalan tu, dan akhrnya insyaallah akan bertemu apa yg dicari.. so..jgn teragak-agak kalau dah tergerak hati nak beli k... hehe terpromote lak :p
Nway, jujur, daku tlah jatuh cinta ngn buku ni...
mekaseh again kak azah.. pasni bleh belikan lagi buku2 camni..hihi :p






~ ..Tersedar.. ~
"Walau diri seringkali alpa..
walau dibeban segunung dosa..
walau jauh dari rahmat-Nya..
Tuhan tidak lupakan kita.."

4 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

menariknya buku itu~

maiyah said...

menarik.. kembali pd Allah nescaya kecelaruan akan terlerai.. inilah kebenaran dan kebesaran Islam

CIK IZ'S said...

to zara: ye, kan buku tu shbt yg tidak akan mengkhianati :p dan buku2 mcm ni lebih lagi kelebihan membacanya..
sila beli..hihi

CIK IZ'S said...

to maiyah :

nikmat iman dan kesedaran adalah lebih mahal dari seluruh dunia :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin