BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 7 December 2009

.: tAKdE BenDa PuN yaNg mUsTahiL kaLau kiTa yaKin aNd DIA iZinkAn :. (^_^)

~ Bismillahi awwalul akhir ~
~ salam semua ~

Sejak kebelakangan ni seakan mati akal untuk menulis di sini. Mungkin perkara lain lebih tertumpu dalam fikiran sehingga tempat bermonolog ni jarang-jarang di singgah.
Selama tidak bermonolog di sini, cik iz hanya bermonolog sendirian. Sama je rasanya cuma bezanya kat sini dapat pendapat dari orang lain :)

Kali ni cik iz tergerak hati untuk menulis sesuatu yang pada cik iz, ada sikap positif yang sepatutnya wujud kalau kita nak kan sesuatu yang kita rancang tu berjaya dilaksana.. Slot dalam kursus tempoh hari, bagi cik iz benda ni kali pertama la cik iz buat. Ingatkan fasilitator tu wat lawak or main tipu. tapi bila try sendiri, wawawa.. besh gak!

Camni.. kami dalam slot kursus tu dibekalkan dengan sebiji kentang dan straw. Then, kami diarahkan untuk buat straw tu menembusi kentang dengan sekali hayun je! diulangi, sekali hayun je..! kentang tu agak tebal tapi straw tu xlah keras mana pun kan.. kalau cucuk ngan lidi or kayu, kacang je nak buat dia tercucuk kat kentang tu.. tapi kena guna straw.. haru jugak tengok peserta-peserta lain dok cucuk2 straw kat kentang tu.. berlubang-lubang kentang, straw pun berganti-ganti.. x jugak menjadi..Termasuklah percubaan dari cik iz yang berkali-kali.. hik hik..
Cuba punya cuba, try punya try, test punya test, sorang demi sorang berjaya menembusi kentang dengan straw tu!.. haish, cik iz x lepas-lepas lagi. straw dah berlambak-lambak bertabur kat lantai.. dak kemek-kemek straw.. Tapi akhirnya, berkat ke'fokusan' dan kekentalan tangan cik iz menghayun straw, akhirnya tercucukla straw tersebut di badan kentang..hihi.. fuhh...legaaaa time tu.. (^_^) ada la lagi separuh yang tak dapat, tapi akhirnya semua berjaya..



~Finally, tembus jugak walaupun sikit..~



~Dengan sekali hayun je taw, x boleh cucuk banyak2 kali :p ~

~ cucuk straw tu macam cucuk straw kat botol air vitagen ~

Jadi...kesimpulannya, kalau kita fokus and sabar dalam sesuatu keje yang kita buat, insyaallah apa pun boleh berjaya.. kan..kan..? hihi..

Balik dari kursus tu rasa berbaloi pegi untuk 3 hari 2 malam... Thanx pada penganjur :)

p/s : Kalian yang berminat untuk menguji tahap kesabaran dan kefokusan kalian, silalah cuba sendiri di rumah yek.. kalau rajin, snap gambar time kalian cubajaya melakukannya and letak la kat blog kalian..nanti cik iz singgah.. sure kalian rasa puas hati kalau dapat buat.. :) cik iz cabar nih! hik hik..


~Salam ukhwah~



3 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe~
dah lama tak buat aktiviti camni~

Anonymous said...

blh ker? tak tau plak

gadis norish said...

hehe...interesting!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin