BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 26 November 2009

SaLaM AidiLaDha.. peNgorBanAn sATu KeMULiaAn..




~Bismillahi awwalul akhir..~
..salam semua..

Alhamdulillah.. masih lagi diberi kesempatan bernafas di pagi 10 zulhijjah 1430 hijriah ini..
Pagi Jumaat + Aidil adha
gabungan yang cantik..


pagi raya ni tiba2 nak tukar langsir.. haha.. dan sesungguhnya raya aidil adha ni nampaknya lebih meriah dari raya syawal yang lalu..


menghabiskan mnggu raya ni bersama keluarga terasa sangat berbaloi.. bila semua berkumpul rasa macam baru semalam main nyorok2 ramai2.. mcm sekejap sngat semua dah besar panjang, dah beranak pinak.. kan daku ckp, raya aidil adha ni lebih meriah! suka..suka.. hihi


~ juadah di pagi aidil adha ~





~lemang+ lontong+rendang ayam + ketupat + kuih sari ayu = nyummy! :p ~




Syukran Ya Rabbi :)
dapat mesej dari sahabat:
" jadikan pengorbananmu seperti ikhlasnya pengorbanan Nabi Ibrahim"
insya allah...
sebut tentang pengorbanan, terlalu banyak daku menerima pengorbanan daripada insan2 di sekeliling daku.. terutama keluarga yang sentiasa ada waktu aku suka mahupun duka..sentiasa ada! daku je yang kadang2 terlepas pandang dengan pengorbanan dorang.. Dan untuk sekian kalinya DIA mengingatkan daku lagi.. ('',) Pemurahnya Engkau..
kalian pastinya dah banyak berkorban untuk org2 yg kalian syg kan? tahniah..tahniah.. ikhlaskan segalanya, pasti kalian bhgia dunia akhirat k..


ahh..agak boring entry kali ni..

p/s : "Pengorbanan tidak semestinya dengan wang ringgit, masa dan kudrat juga satu pengorbanan yang sangat bernilai sekiranya dilakukan ikhlas semata-mata mengejar keredhaan Allah..malah jauh lebih bernilai dari wang ringgit yang menggunung tinggi"

~ salam Aidil Adha ~


0 comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin